طبق گفته فوربس، کسب و کار شما هفت ثانیه فرصت دارد تا اولین تاثیر را بگذارد. گاهی اوقات برندها به دلیل استفاده از لوگوی نادرست، داشتن نامی دشوار یا نا مفهوم یا کار با چشمانداز و مأموریت نامشخص، توجه مشتریان را جلب نمیکنند. ما در دنیایی زندگی می کنیم که روندها دائماً در حال تغییر هستند، بنابراین شرکت ها نیز برای جذب مشتریان جدید نیاز به تغییرات دارند. این امر با تغییر نام تجاری امکان پذیر است. شاید لازم باشد کسب و کار خود را تازه کنید، پس از ادغام با یک شرکت دیگر، یک لوگو یا نام جدید طراحی کنید یا اهداف، ماموریت یا چشم انداز کسب و کار جدیدی را تعریف کنید.
مزیت ریبرندینگ چیست؟
بیایید چندین مزیت این فرآیند را در نظر بگیریم:
مخاطب جدید
ارتباط بالاتر
بهبود شناخت برند
بهبود رتبه گوگل سئو، دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا
کار تیمی کارآمد
شانس دستیابی به یک مخاطب هدف
مزیت اصلی تغییر نام تجاری، شانس دستیابی به یک مخاطب هدف جدید است. اگر روی ماموریت، چشم انداز، ارزش های شرکت خود تمرکز کنید و به درستی با آنها ارتباط برقرار کنید، مردم متوجه آن خواهند شد.
بیایید به Old Spice نگاه کنیم. آنها پس از اینکه متوجه شدند ۶۰ درصد شستشوی بدن مردان توسط زنان خریداری می شود، این استراتژی را اجرا کردند. این برند معروف تصمیم گرفت با تبلیغات جدید خود به مخاطبان زن برسد. کمپین جدید آنها ۱۰۵ میلیون بازدید در یوتیوب دریافت کرد، ترافیک را به سایت برند هدایت کرد و ۱.۲ میلیارد بازدید کسب کرد.
ارتباط بالاتر
تغییر نام تجاری به شما این امکان را می دهد که شرکت خود را به روز نگه دارید. صرف نظر از سن برند شما، همیشه باید مرتبط باقی بماند. شرکت ها باید سریع حرکت کنند و از روند های جدید در بازاریابی پیروی کنند تا سرعت خود را حفظ کنند. همانطور که می دانید، گرایش های طراحی نقش مهمی در درک مشتریان از برند شما و محصولاتی که ارائه می دهید، دارند. اطمینان از اینکه همیشه بهروز میمانید، به شما کمک میکند تا اعتماد مشتریان را جلب کنید و اطمینان حاصل کنید که برند شما بهترین است.
بیایید یک کمپین تغییر نام تجاری موفق از آدیداس را در نظر بگیریم. این شرکت در سال ۱۹۴۹ تأسیس شد و چندین بار از تغییر نام تجاری برای حفظ ارتباط با مشتریان خود استفاده کرد. برای ارتباط با بازار هزاره، این برند در سال ۲۰۱۱ تولید کفش های کتانی معروف استن اسمیت را متوقف کرد و در سال ۲۰۱۴ نسخه تازه ای از آن را ارائه کرد. آدیداس با تبلیغ عرضه در رسانه های اجتماعی و مشارکت با خرده فروشان و تأثیرگذاران، توانست قلب افراد را تسخیر کند. مخاطبان جدید آنها و افزایش فروش.
بهبود شناخت برند
انسانی کردن برند خود از طریق یک داستان یا ویدیوی واقعی در حین تغییر نام تجاری می تواند باعث شود شرکت شما در ذهن مشتریان شما بماند. تحقیقات نشان می دهد که مشتریان به احتمال زیاد با شرکتی که تجربه ارائه می دهد، با دیدگاه های آنها مطابقت دارد یا احساسات خاصی را برمی انگیزد، درگیر می شوند.
برای مثال، Dos Equis، یک تولید کننده آبجو مکزیکی تصمیم گرفت داستان برند خود را تغییر دهد. این شرکت کمپین “جالب ترین مرد جهان” را با داستانی هوشمندانه و قدرتمند ایجاد کرد. تبلیغات جذاب، فکر شده و طنزآمیز بود. در نتیجه فروش آبجو ۲۲ درصد افزایش یافت.
بهبود رتبه گوگل
با توجه به این واقعیت که سئو پس از ایمیل مارکتینگ در بالاترین لیست بازگشت سرمایه در رتبه دوم قرار دارد، سرمایه گذاری در شرکت شما برای ایجاد یک برند قوی تصمیم درستی است. اگر مشتریان با برند جدید شما تعامل داشته باشند و آن را بشناسند، مطمئن باشید که گوگل تلاش های شما را ارزیابی خواهد کرد. به عنوان مثال، پس از ساخت برند جدی، ترافیک وب سایت نیل پاتل از ۲۴۰۸۳۹ به ۴۵۴۳۸۲ کاربر در چند ماه رسید.
کار تیمی کارآمد
اگر شرکت شما مأموریت، چشم انداز و استراتژی های مشخصی ندارد، این فرصت را دارید که آنها را مطابق با نیازهای خود بازسازی کنید. این وضوح ساختاری برای بهبود کارایی کسب و کار شما بسیار مهم است، کارمندان مناسب را استخدام کنید و آنها را وادار به کار دقیق کنید، عملیات شرکت را مدیریت کنید و تصمیمات تجاری درستی بگیرید. آگاهی از مزایای کمپین تغییر نام تجاری ضروری است. علاوه بر این، مهم است که بدانید در چه شرایطی باید این حرکت خطرناک را در نظر بگیرید.
ریبرندینگ آیا نیاز است؟
خاص نبودن برند شما برای مخاطب هدف
همیشه وجود نام ها یا اسم های مشابه باعث سردرگمی مخاطبین می باشد شما باید بتوانید یک برند خاص را روانه بازار کنید که در ذهن همه مردم گنجانده شود
نداشتن اعتبار کافی بین مخاطبان هدف
زمانی که شما حس کنید که مخاطبین با برند شما ارتباط لازم را برقرار نمی کنند شک نکنید که زمان ریبرندینگ فرا رسیده است و کافیست با تغییر نام آن یا تغییر دکوراسیون یا طراحی سایت اقدام به ریبرندیدنگ کنید.
متغییر بودن برند شما در زمان های مختلف
برخی از شرکت ها در بین راه متوجه می شوند که می توانند محصولات و خدمات ارائه دهنده خود را تغییر دهند و در این بین به مشکل نامفهوم بودن نام برند مواجه می شوند و در واقع حس می کنند که نام برند مطابق با فعالیت های آنها نیست در این هنگام باید اقدام به برندینگ کنند.
هدف گذاری روی مخاطبین جدید – تولید محصول یا خدمات جدید
برخی از شرکت ها در حین انجام کار به ناگهان می خواهند مخاطبین جدیدی را هدف قرار دهند بعنوان مثال یک سایت می خواهد محصولاتی در رده سنی کودکان وارد بازار کند پس باید در این مواقع برندینگ را انجام دهد و به نوعی نام برند را مطابق با مخاطبین خود قرار دهد.