با اجرای تکنیکهای پیشرفتهی سئو سایت میتوانید کاربران را به مشتریان وفادار تبدیل کرده و فروش خود را بالاتر ببرید. از آنجایی که سئو مدام در حال پیشرفت است، اولین قدم برای بهبود، کمک گرفتن از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر است. سئوکاران حرفهای میتوانند کاری کنند که موردپسند گوگل واقع شوید و کاربران بیشتری به سراغ وبسایت شما بیایند. یک وبسایت بهینهسازیشده مساویست با دیدهشدن بیشتر در صفحات جستوجو و دیدهشدن بیشتر، منجر به ایجاد ترافیک بیشتر و کلیک بیشتر کاربران میشود که متعاقباً نرخ تبدیل بهتری را بهدنبال دارد.سئو نمیتواند از طریق کار پارهوقت یا تلاش کم برای شما بهبودی داشته باشد، باید هوشمند بوده و زمان زیادی را به سئو اختصاص بدهید. برای انجام این کار به تیمی نیاز دارید که با بهترین و آخرین متد سئو آشنا بوده و بتواند شما را به هدفتان نزدیک کند.
بی شک آینده و بقا هر کسب و کاری در صنعت خود به فروش آن بستگی دارد. از طرفی در عصر کنونی، یکی از ملزومات افزایش فروش، حضور قوی یک کسب و کار در فضای آنلاین و مجازی است. طبق آمار، در سال ۲۰۱۷ صنعت فروش آنلاین و تجارت الکترونیک ارزشی بالغ بر ۲.۳ تریلیون دلار داشته و انتظار می رود این رقم در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۴.۸۸ تریلیون دلار برسد. بسیار واضح است که اگر کسب و کار شما بتواند قطعه ای کوچک از این پازل بزرگ را تشکیل دهد شاهد پیشرفت چشمگیری خواهید بود.برای این کار طراحی و پیاده سازی استراتژی قوی برای سئو سایت خود امری حیاتی است.
همانطور که می دانید فضای آنلاین دنیایی پر رقابت است که در آن هر سازکانب به دنبال دستیابی به مشتری های بالقوه و تبدیل آن ها به مشتری بالفعل به منظور افزایش فروش است. اما چگونه در این فضای عظیم می توان سهمی از بازار را به خود اختصاص داد؟ یادگیری تکنیک های سئو و بکارگیری آن ها در سایت خود می تواند شما را نسبت به رقبای خود چندین قدم جلو انداخته، باعث بهبود نرخ تبدیل مشتریان وفادار شده و در نهایت منجر به افزایش فروش شما شود.
اما تکنیک های سئو همواره در حال بروزرسانی و دگرگونی هستند و بهترین راه حل ها همواره تغییر می کنند. پس داشتن بهترین عملکرد سئو برای بهبود وضع سایت خود ممکن است کمی دشوار باشد. در این مقاله قصد داریم چندین نکته کلی را بیان کنیم که با اضافه کردن آنان به اساس و پایه استراتژی سئو خود بتوانید به اهداف فروش سازمانی خود برسید.
پیشنهاد ما به شما:سئو کپیرایتینگ چیست و به چه کسی سئو کپیرایتر میگویند؟
1.کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید:
اگرچه کلمات کلیدی کاربرد قبلی خود در سئو را از دست داده اند، اما هنوز هم بخش مهمی از این معادله اند. بدون کلمات کلیدی، مشتریان بازدید کننده در جستجویشان ممکن است هرگز شما را پیدا نکنند؛ به همین خاطر کلمات کلیدی اساس استراتژی سئو محسوب می شوند.
برای مثال، تصور کنید کسب و کار شما در حوزه فروش طعمه ماهیگیری دست ساز فعالیت می کند. واضحترین کلمه کلیدی که برای این کار میتوان به کار برد و از آن امتیاز گرفت، طعمه ماهیگیری دست ساز است. اما قطعا افراد از کلمات کلیدی و عبارات متفاوت دیگری نیز برای پیدا کردن محصولاتی مشابه محصولات شما استفاده می کنند.
پس شناسایی این کلمات به کارگیری و استفاده از آنها با شماست. کلمات کلیدی را می توان در بخش های زیر اعمال کرد:
- محتوا
- صفحات وب
- یو آر ال ها
- هدینگ
- توضیحات تصویر
- متادیتا
- عنوان صفحات
- ایمیلها
اگر چه گوگل ادوردز (Google AdWords) می تواند یکی از مناسبترین ابزار برای جستجو و شناسایی کلمات کلیدی کسب و کار شما باشد، اما ده ها ابزار با همین قابلیت وجود دارد که شما میتوانید آنها را هم انتخاب کنید. کلمات کلیدی لانگ تیل (ترکیبی و چند کلمه ای) را فراموش نکنید؛ چرا که نیمی از پرس و جوهای آنلاین بیش از چهار کلمه دارند. رقابت روی این عبارات بلند کمتر بوده و در عوض نرخ تبدیل بالاتری دارند. کلمات کلیدی مناسب شما را به مشتریانی معرفی میکند که به دنبال کالای عرضه شدهی شما می گردند.
2.محتوای با کیفیت تولید کنید:
کلمات کلیدی بدون محتوای با کیفیت هیچ ارزشی ندارند. در واقع بدون محتوا آنها یک “سالاد مخلوط کلمات” هستند. محتوا فقط وسیله ای برای کلمات کلیدی نیست، بلکه ابزاری ارزشمند است که شما به کمک آن یک بازدیدکننده را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید.
محتوا محصول ارزشمندی است که شما به به مشتریان خود ارائه میکنید. محتوا یک منبع قابل اشتراک است که شما را به مخاطبان جدید و بیشتری معرفی میکند.
محتوا چطور به افزایش فروش کمک میکند؟ وقتی افراد در اینترنت به دنبال محصول و یا اطلاعاتی مشابه کسب و کار شما هستند، به پست های شبکه های اجتماعی، بلاگ ها، و صفحات وب و سایر محتوایی برخورد می کنند که برای پاسخ به پرسش آنها طراحی شده است، به آنها اطلاعات دقیق درباره موضوع جستجو می دهد، تسهیلات لازم برای خرید آن محصول را فراهم می کند و یا آنها را به تصمیم گیری برای خرید آنلاین سوق می دهد.
وقتی شما تلاش میکنید که بهترین، مرتبط ترین، جذاب ترین، و معتبرترین محتوا را ارائه دهید، افراد برند شما را قبل از دیگر نامها پیدا میکنند. این دقیقا همان شانسی است که به شما فرصت می دهد تا ارتباط درست را با افراد برقرار کنید و آنها را به مشتری بالفعل فروشگاه خود تبدیل کنید.
محتوا فرمهای فراوانی دارد. هدف شما باید تولید و توزیع محتوا در قالبهای متعدد باشد. برای مثال محتوا میتواند به صورت زیر باشد:
- بلاگ
- ویدیو (که نتیجه جستجو ارگانیک را تا پنجاه بار بیشتر از محتوای متنی افزایش میدهد)
- اینفوگرافیک
- پادکست
- انیمیشن
- محتوا تولید کاربر
- بلاگ کاربر مهمان
- کتاب الکترونیکی
- متن های راهنما با موضوع “چطور”
- لیستها
- نظر در مورد محصولات
محتوا مرکز اصلی inbound marketing است و زمانیکه شما استراتژی قدرتمند inbound marketing را با محتوای با کیفیت ترکیب میکنید در نتیجه مشتری برای خرید ار فروشگاه شما صف خواهد کشید.
بخاطر داشته باشید همه محتوای شما باید با کلمات کلیدی مرتبط بهینه سازی شوند تا از مربوط بودن کلمات مورد استفاده تان به محصول و محتوایی که ارائه می دهید، اطمینان خاطر داشته باشید.
پیشنهاد ما به شما:شما باید روی سئو سرمایه گذاری کنید!
3.از شبکه های اجتماعی برای افزایش مخاطبین استفاده کنید:
شبکه های اجتماعی یکی از رشد دهندهترین عناصر برای یک استراتژی دقیق و مدرن SEO به حساب می آیند. دلیل این امر آن است که مصرف کننده ها استقبال فراوانی از این پلتفرمها کرده و آنها را تبدیل به مکانی کرده اند که برندها می توانند خود را به عرضه بگذارند.
تقریبا هشتاد درصد مردم برای پیدا کردن محتوای جالب به فیسبوک سر میزنند. این به یک کسب و کار این شانس را می دهد که در آنجا مخاطب جدید پیداکرده، محصول خود را معرفی کند و رابطه پایداری با افراد ایجاد نماید.
در کنار همه اینها، شبکه های اجتماعی به شما این اجازه را می دهند که بخش انسانی و قابل درک مجموعه خود را برای افراد به نمایش بگذارید. حتی با کمک فیسبوک ادز، فیسبوک به یک ابزار مارکتینگ مستقیم بدل می شود. همچنین شما می توانید با استفاده از آنها بخش خدمات مشتریان خود را تقویت کنید.
4.به سمت سئو موبایل فرندلی و سئو لوکال بروید:
دو تغییر شاخصی که سالهای اخیر در شیوه های سئو اتفاق افتاده مربوط به موبایل و محتوای لوکال است. این دو عنصر دست در دست هم عمل میکنند.
از آنجایی که افراد بیشتر از گذشته از تلفن همراه خود برای جستجو درباره کسب و کارها، فروشگاه و محصولات استفاده میکنند؛ SEO local روز به روز ارزش بیشتری پیدا میکند. چرا که سی درصد از جستجوهای با تلفن همراه بر مبنای هدف loval انجام میشوند.
بیش از هفتاد درصد جستجو های افراد، نتایج محلی داشته و کسب و کارهای محلی را نشان می دهند. اگر قصد دارید فروشگاه مجازی یا حقیقی خود را به شهرت برسانید، باید به محتوای لوکال اهمیت بدهید. (کلمات کلیدی و صفحات لندینگ لوکال) همچنین فراموش نکنید که اطلاعات دیجیتالی که ارائه میدهید مخصوص فضای موبایل باشد.
پینشهاد ما به شما:بازاریابی سئو یا سئو مارکتینگ
5.سئو داخلی ( On-Page SEO) :
دلایل زیادی برای اهمیت سئو داخلی (on page) وجود دارد؛ پس اگر قصد افزایش نرخ فروشتان را دارید باید به تکنیک های سئو (on page) توجه لازم را داشته باشید.
از دلایل ارزشمندی آن میتوان موارد پیش رو را نام برد؛ سئو داخلی (on page) سایت شما را کاربر پسند می کند و باعث می شود موتورهای جستجو صفحات شما را به راحتی ایندکس کنند. رتبه شما در جستجو را افزایش می دهد. به شما در بهینه سازی عناصر مهم مانند بخش دیداری کمک میکند.
اگر با سئو داخلی آشنایی ندارید، نکات زیر را با دقت بخوانید:
- تولید تایتل تگ های مخصوص و توصیفی
- سرعت لود شدن صفحه شما را افزایش می دهد و ضریب پرش را کم میکند.
- نوشتن آلت عکس توصیفی و بر اساس بهینه سازی کلمه کلیدی برای تصاویر سایت شما
- بهینه سازی هدینگ ها، کلمات کلیدی و توصیفات مرتبط
- لینک دهی محتوای سایت با استفاده از لینک داخلی برای بهبود ناوبری و ایندکسینگ
- ایجاد URL های خوانا و معقول
- نوشتن meta descriptions برای بهبود دیده شدن در صفحات نتایج جستجوی موتورهای جستجو و مرتبط بودن
6. اعتبار برندتان را مدیریت کنید:
مدیریت کردن شهرت و اعتبار بطور معمول مسئله ای نیست که افراد حین مباحث سئو به آن بپردازند، اما بهترین کار این است که آن را نادیده نگرفت. مدیریت شهرت و اعتبار مجموعه در واقع یعنی کنترل کردن دقیق آنچه افراد از کسب و کار آنلاین شما در زمان جستجوی فروشگاه های آنلاین می بینند.
فرض کنید که شما صاحب یک رستوران هستید، چندین بار پشت سر هم، در فضای مجازی نظرات منفی یا بدی دریافت کرده اید و از روی اتفاق، با یکی از مشتریان خود در فیسبوک وارد بحث و جدل غیرحرفه ای شده اید.
از آن به بعد، هر کاربری که از فضای مجازی برای انتخاب رستوران استفاده میکند، با رسیدن به نام رستوران شما، قبل از هر چیز نظرات بد مشتریان و جدال کلامی پیش آمده را دیده و اعتباری رستوران شما بعد از آن با مسائلی این چنین ارزیابی میشود.
مدیریت اعتبار به این معنی است که شما تمام تلاش خود را برای ایجاد اطمینان و رضایت در مخاطب آنلاین به کار ببندید. برای بهتر دیده شدن در چشم مخاطب شما میتوانید به این صورت عمل کنید:
- در مواجهه با مشتریان آنلاین حرفه ای عمل کنید.
- به طور مداوم نظرات کاربران را بررسی و دنبال کنید.
- به نظران منفی افراد به سرعت، با آرامش، و حرفه ای پاسخ دهید.
- از نظرات مثبت استقبال و کاربران فعال را تشویق کنید.
7.برای رسیدگی به همه امور از یک برنامه ریزی جامع استفاده کنید:
وقتی شما قصد استفاده از سئو را برای ارتقا کسب و کار خود دارید متوجه میشوید که این کار را نمیتوان به صورت پاره وقت و در بازه زمانی کوتاه انجام داد. برای افزایش نرخ فروش با استفاده از سئو لازم است که هوشمندانه عمل کرده و تمام تلاش خود را برای هدفتان به کار گیرید.
این به این معناست که باید استراتژی های قابل اطمینانی برگزینید که بتواند تمام جزییاتی که در بالا آموختید را با هم ادغام کند. برای رسیدن به این هدف شما به یک تیم قوی سئو احتیاح دارید که بهترین و نوین ترین شیوه ها را بداند، اهداف مجموعه شما را درک کرده، بشناسد و آنها را بیازماید، و برنامه ریزی استراتژیک بلند مدتی برای رسیدن به جایگاه مد نظرتان به شما ارائه دهد.
نگاهی اجمالی به نکاتی که باید بخاطر داشته باشید:
امروزه، سئو کلید اصلی موفقیت یک کسب و کار مدرن به حساب می آید و بهتر است خودتان دست به کار شوید و با گذراندن یک دوره سئو حرفه ای نه تنها به دیده شدن و گسترش خود در فضای آنلاین کمک میکنید، بلکه با فراهم کردن ترافیک بالا در سایت خود نرخ فروشتان را افزایش می دهد، به شما موقعیت تبدیل کاربر بازدیدکننده به مشتری واقعی را می دهد، و ابزار مناسبی را برای افزایش نرخ تبدیل در اختیارتان میگذارد.