سؤال بسیاری از صاحبان کسب و کار این است که بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ کدامها هستند؟ پاسخ دادن به این سؤال آسان نیست! اکثر کتاب های موجود در حوزه دیجیتال مارکتینگ، ماندگاری طولانی مدت ندارند؛ زیرا با تغییر مداوم الگوریتم ها؛ تاکتیک های بازاریابی، کارایی لازم را از دست داده و به تاکتیک های منسوخ شده تبدیل می شوند. به همین جهت با تغییر پی در پی پلت فرم، اطلاعات پیرامون بهترین شیوه ها، باید به روز باشد. در بین کتاب های این حوزه، کتاب هایی که از نظر تاکتیک های بازاریابی غنی بوده و در هر شرایطی می توان از آنها استفاده کرد، تعدادشان زیاد نیست. همین تعداد کم در آزمون زمان، مقاومت کرده و توانسته اند همچنان مفید باشند.
در ادامه، فهرستی از کتاب های دیجیتال مارکتینگ گنجانده شده که هر بازاریاب دیجیتالی با خواندن آنها، می تواند درک کاملی از روانشناسی رفتاری، طرز فکر رشد دیجیتالی و زمینه های مشابه را پیدا کرده و از دیگر رقبای خود جلو بیفتد.
- کتاب هنر برند شدن اثر مارک شفر
قدرت برندینگ را هرگز دست کم نگیرید. دستیابی به ذهن مشتری و قرار گرفتن در آن میتواند هر کسب و کاری را به اوج موفقیت برساند. اما برند شدن آسان است؟ آیا داشتن دنبال کنندههای میلیونی در شبکههای اجتماعی به معنای برندینگ است؟
مارک شفر در کتاب هنر برند شدن به جواب این سؤالات میپردازد. او اعتقاد دارد که برای برند شدن در ذهن مشتری، به برنامهریزی دقیق و منظم نیاز دارید تا بتوانید مشتریانی پیدا کنید که شما را قبول کرده و به محصول شما علاقه داشته باشند. مطالب این کتاب میتواند کسب و کارتان را به برند اول مشتریان تبدیل کند.
- کتاب آنها میپرسند، شما پاسخ دهید اثر مارکوس شریدان
اگر یک کتاب از جنس تجربه میخواهید، خواندن این کتاب را از دست ندهید. مارکوس شریدان در این کتاب داستان نجات کسب و کار خود در اوج مشکلات اقتصادی کشورش با کمک بازاریابی درونگرا را شرح میدهد. او توانست با تولید محتوایی که نیاز اصلی مشتریانش بود و با کمک ابزارهای اینترنتی، این کار را انجام دهد.
این کتاب به دنبال آموزش تکنیکهای تولید محتوا و پیشرفت کسب و کار نبوده بلکه سعی میکند نگرش کلی شما را نسبت به فعالیتهای بازاریابی تغییر دهد. شما با خواندن آن میتوانید شیوه بازاریابی محتوایی خود در فضای دیجیتال را تغییر دهید. همچنین کسب و کارهای غیر آنلاین نیز میتوانند اهمیت دیجیتال شدن در دنیای تکنولوژی این روزها را به خوبی درک کنند. این کتاب به تازگی به زبان فارسی ترجمه شده است که میتوانید آن را از لینکهای زیر تهیه کنید.
- کتاب ساستک (SOSTAC) اثر پی آر اسمیت
اگر به برنامهریزی و چیدن استراتژی کسب و کار و بازاریابی علاقه دارید، هرگز این کتاب را از دست ندهید. پی ار اسمیت در کتاب ساستک تلاشهای دهساله خود برای رسیدن به یک مدل اجرایی و عملگرا در برنامهریزی را برای خوانندگان آورده است.
مدل ساستک ترکیبی از شش مرحله به هم پیوسته است. در ابتدا شرایط کنونی کسب و کار با تحقیقات بازار بهدست میآید. سپس اهدافی که قرار است سازمان به آن برسد مشخص شده و در دو مرحله بعدی استراتژی و تاکتیکهای رسیدن به اهداف تعیین میشود. در مرحله پنجم اقدامات عملی مربوط به مراحل قبل انجام شده و در آخر کنترل میشود که چقدر برنامهریزی موفق بوده و اهداف تعیینشده محقق شدهاند. در کتاب ساستک، تمامی اطلاعات مربوط به این شش مرحله به صورت کامل توضیح داده شده تا هیچ سوالی در عملی کردن این مدل بسیار پرکاربرد در کسب و کار بیجواب نماند. در این لینکها میتوانید اقدام به خرید ترجمه این کتاب از نشر برآیند کنید.
پیشنهاد ما به شما: شما باید روی سئو سرمایه گذاری کنید!
- کتاب سئو ۲۰۲۰ اثر آدام کلارک
SEO 2020 کتابی است که همه سئوکارها باید آن را بخوانند. سالها است که گرفتن ورودی از موتورهای جستوجو به یکی از محبوبترین روشهای افزایش ترافیک سایت تبدیل شده است. روشی که به ظاهر رایگان است اما در عمل نیاز به دانش بهروز، وقت و هزینه دارد.
این کتاب میتواند در هر سطحی از دانش سئو هستید به شما کمک کرده و ایده و تکنیکهای جدیدی معرفی کند. آدام کلارک بعد از یک دهه تجربه سئو در شرکتهای مختلف، آموزشهای بهروز را در زمینههای مختلف مانند کلمههای کلیدی، الگوریتمهای گوگل، لینکسازی و سئو محلی (Local SEO) در این کتاب جمعآوری کرده است. اگر سئوکار هستید یا علاقه به این مبحث دارید حتماً این کتاب را از لینکهای زیر تهیه و مطالعه کنید.
پیشنهاد ما به شما: بازاریابی سئو یا سئو مارکتینگ
با ورود شبکههای اجتماعی به زندگی مردم، تحول بزرگی در بازاریابی رخ داد. تا قبل از این، امکان نزدیک شدن و تعاملهای دو طرفه با مشتری به این راحتی امکانپذیر نبود. این شبکهها به هر کسب و کار اجازه داده تا با تولید و توزیع انواع محتوا، ارتباطی نزدیک با مشتریان خود ایجاد کنند.
شما در این کتاب میتوانید با انواع تکنیکهای پیشرفت بازاریابی شبکههای اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، توییتر، لینکدین و… آشنا شوید و با اجرای آنها در بازاریابی صفحههای کسب و کار خود، شاهد موفقیت آنها باشید. این کتاب را میتوانید با ترجمه نشر برآیند در لینکهای زیر تهیه کنید.