نکات مهم پیرامون ایفلوئنسر مارکتینگ
حتما توجه داشته باشید که بین اینفلوئنسر انتخابی و کسب و کار شما ارتباط مستقیمی وجود داشته باشد.
ارتباط موضوعی بین محتوای شناخته شدهای که اینفلوئنسر با آن به شهرت رسیده با زمینه کاری شما بسیار مهم و موثر است.
محل زندگی اینفلوئنسر بهتر است با بازار هدف شما هماهنگی داشته باشد و همچنین قبل از انتخاب محل زندگی مخاطبین فرد مورد نظر را نیز در نظر داشته باشید.
همچنین جنسیت او نیز با توجه به محصول بسیار حائز اهمیت است. مثلا اگر میخواهید با کمک یک اینفلوئنسر محصولات آرایشی بفروشید، قطعا باید یک اینفلوئنسر خانم را انتخاب کنید.
شما میتوانید قبل از همکاری از وی درخواست کنید نسبت جنسیت دنبالکنندگان و یا حتی شهر و کشور را با شما به اشتراک بگذارد.
بهتر است چند پست آخر صفحه اینفلوئنسر را مشاهده کنید و نسبت بین تعداد لایک ها با تعداد دنبالکنندگان او را بررسی کنید.
برای بررسی دقیقتر میتوانید از آنها درخواست insight استوری و پست کنید یا با استفاده از ابزار های رایگان موجود به بررسی تخصصیتری داشته باشید، به وسیله آنها نرخ مشارکت دنبال کنندگان
«Engagement Rate »
و واقعی بودن مخاطبین اینفلوئنسر مذکور مشخص خواهد شد.
اهداف همکاری با اینفلوئنسرها در کمپین دیجیتال مارکتینگ
• آگاهی از برند Brand Awareness
• به یادآوری برند Brand Recall
• فروش Sales
• جذب و گسترش بازارهای جدید
• افزایش تعداد دنبال کنندگان
• پوشش معرفی محصول جدید