تبلیغات از دیروز تا امروز
بشر از زمانی که خود را شناخت و درک کرد که برای داشتن زندگی بهتر ، باید با دیگر همنوعان خود و طبیعت اطرافش ارتباط برقرار کند دریافت تبلیغات چیست. هزاران سال پیش زمانی که کالا و خدمات اشخاص با کالا و خدمات دیگر تبادل میشد ، افراد برای ترغیب مردم به استفادهی بیشتر از محصولاتشان باید دست به دامان تبلیغات میشدند. زمان گذشت و خط اختراع شد. به وسیلهی متون تبلیغاتی و نصب آنها در قسمت های پر تردد توجه افراد به پیام تبلیغاتی خود جلب مینمودند. مدت ها بعد که صنعت چاپ به وجود آمد پیام های تبلیغاتی در تیراژ بالا سعی در رساندن پیام تبلیغاتی به مخاطب داشت. رسانه اما در تبلیغات انقلابی به پا کرد و مدل های تبلیغاتی را تغییر داد. در این سیر تکاملی ، شبکه های اجتماعیخود را با عنوان تبلیغات نوین سر زبان ها انداختند
چرا تبلیغات
فرض کنید شما بهترین روانشناس در یک شهر هستید. جامعه هدف شما چه زمانی از خدمات شما استفاده میکنند ؟ قطعا زمانی از محصولات شما استفاده میکنند و مشتری شما خواهند بود که متوجه حضور شما شوند و بدانند شما کدام یک از نیاز های آنان را مرتفع میکنید. این رسالت تبلیغات است که از برند شما به مخاطبینتان آگاهی دهد. مزایای دیگر تبلیغات به شرح زیر است:
* افزایش آگاهی از برند و محصولات
* پیشی گرفتن از رقبا
* بالفعل کردن مشتریان بالقوه
* آموزش دادن به مشتریان تجاریتان
* افزایش فروش و بازگشت سرمایه اولیه
* بهبود موقعیت تجاری کسب و کار
* پشتیبانی همه جانبه از فعالیت های تجاری
تبلیغات آنلاین
اولین تبلیغات آنلاین در بستر پست های الکترونیک رخ داد و با گسترش فضای آنلاین تبلیغات در اینترنت نیز گسترده شد تا جایی که امروزه گوی رقابت را با سایر روش های سنتی ربوده است. یکی از علل پیشرفت روز افزون تبلیغات آنلاین قابل محاسبه بودن آن است. به این معنا که هر کسب و کار به میزان زمان و انرژی که صرف میکند ، میتواند با آمار و ارقام دقیق میزان بازخورد مخاطبین از محتوای خود را بررسی نماید. این تحولی شگرف برای صاحبان کسب و کار بود چرا که به خوبی میتوانستند استراتژی های گوناگونی برای تبلیغات خود طراحی و پیاده سازی کنند. اینترنت متشکل از تعداد زیادی رایانه و دستگاه هایی است که در یک شبکهی جهانی به یکدیگر متصل هستند و هر رسانهای که بتواند تعداد بیشتری از همین کاربران و دستگاه های آنلاین را به خود جذب کند ، جایگاه مناسبتری برای تبلیغات کسبوکار هاست.
زمانی که سایت ها تبلیغات بنری درج میکردند یکی از معضلات آنان این بود که محتوای سایت مورد نظر با محتوای تبلیغاتی همخوانی نداشت. پس برنامه نویسها به فکر ایجاد روشی جدید نمودند و نهایتا “پاپآپ” خلق شد. اما طولی نکشید تا به عنوان “منفورترین نوع تبلیغات” شناخته شود. در این روش که در سایت فقط یک پنجره برای مخاطب باز میشد با انتقاد شدیدکاربران مواجه شد و جزوی از مصادیق مزاحمت های آنلاین قرار گرفت!
رفته رفته کسب و کار ها اهمیت آنلاین شدن را دریافته و سایت های مختلفی به وجود آوردند و رقابت برای اول بودن در سرچ وب بالا گرفت. در همین میان رقابت اصلی آنجایی بود که هر کس پول بیشتری پرداخت میکرد جایگاه بهتری داشت. پادشاهی یاهو در تبلیغات وب تا جایی ادامه داشت که هنوز سر و کله فیسبوک پیدا نشده بود. در سال 2006 وقتی که گوگل و یاهو برای حذف فیسبوک پیشنهاد خرید این شبکه اجتماعی را دادند و زاکربرگ آن را رد کرد ، پیشبینی میشد که غولی به نام فیسبوک بزرگتر و بزرگتر خواهد شد. و اما در همان سال 1.6 درصد سهام آن به علاوه حق تبلیغ در این شبکه اجتماعی به مایکروسافت فروخته شد و این سرآغازی برای تبلیغات نوین آنلاین یعنی تبلیغات در شبکه های اجتماعی بود.
مزایای تبلیغات آنلاین
* ارزان بودن
* امکان تبادل نظر در لحظه با مخاطب
* استفاده نامحدود و گوناگون از محتوای چند رسانهای مثل فیلم ، گیف ، انیمیشن و…
* همیشه و هر زمان از شبانه روز در دید مخاطب بودن
* تاثیر فوق العاده بالا در ضمیر ناخودآگاه مخاطب
فردا دیره !
دنیای فردای کسب و کار ها متعلق به کسانی است که امروز با قدرت در فضای مجازی شروع به فعالیت کنند. فرقی نمیکند با چه حجم سرمایه و چه میزان وسعت خود را آنلاین میکنید مهم شروع این راه است. ما در شرکت تبلیغاتی باران بهوسیله ابزار ها ، دانش و تجربهای که داریم بستر های آنلاین شما را به روش های مختلف رشد میدهیم.