دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتر معروف نیل پتل به سوال دیجیتال مارکتینگ چیست اینگونه پاسخ میدهد. دیجیتال مارکتینگ به هرگونهای از بازاریابی محصولات و خدمات می گویند که از طریق دستگاههای الکترونیکی انجام میشود.
طبق این تعریف، دیجیتال مارکتینگ مفهوم نسبتاً جدیدی نیست، بلکه اولین بازاریابی دیجیتال صورت گرفته در دنیا مربوط میشود به بیش از ۱۰۰ سال پیش رادیو سال ۱۸۹۶ اختراع شده است. ۱۰ سال زمان برد تا رادیو به محصولی عمومی تبدیل شود و اکثر مردم آن را تهیه کنند و از آنجا بود که به فکر تبلیغات نیز افتادند. اولین تبلیغات مربوط بود به یک اجرای اُپرا که بعد از پخش آن فوراً بلیطهای آن اجرا فروخته شد و این شد روز تولد دیجیتال مارکتینگ.
دیجیتال مارکتینگ به تمامی روشهای بازاریابی میگویند که در آن از اینترنت و دستگاههای الکترونیکی استفاده و به آن بازاریابی اینترنتی نیز میگویند. کسبوکارها در روشهای دیجیتال مارکتینگ از کانالهای دیجیتال مانند موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی، ایمیل، SMS تبلیغات هدفمند و سایر روشها استفاده میکنند تا از این طریق، با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.
اهمیت دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
دیجیتال مارکتینگ نسبت به روشهای سنتی بازاریابی، جامعه مخاطب بسیار بیشتری را برای شما فراهم میکند. همچنین، به خوبی میتوانید مشتریان هدف و افرادی که علاقهمند به خرید محصولات و خدمات خود را شناسایی کنید. علاوه بر این، بازاریابی دیجیتال نسبت به سایر روشهای بازاریابی، هزینه بسیار کمتری دارد و به کمک ابزارهای مختلف میتوانید موفقیت خود را بسنجید.
فراگیرترین تقسیم بندی
تبلیغات هدفمند و سفارشی شده
Targeted Advertising
تبلیغ مستقیم
Native Advertising
شیوه های آموزش :
شیوهی اول، آموزش دانشگاهی است که در قالب رشته دیجیتال مارکتینگ عرضه و ارائه میشود.
شیوهی دوم، آموزش دیجیتال مارکتینگ در قالب دورههای مهارتی است.
سرفصل های اصلی آموزش دیجیتال مارکتینگ
1. بازاریابی محتوایی
2. تولید محتوا
3. استراتژی محتوا
4. سئو
5. سواد دیجیتال
6.ایمیل مارکتینگ