سئو سایت چه اهمیتی دارد؟
همان طور که گفتیم سئو سایت مسئله مهمی است که برای هر کسب و کاری دیده شدن و جهانی شدن آن ها رامیسر می کند.برای صاحبان کسب و کار، صرفا داشتن یک وب سایت، کمک چندانی به جهانی شدن برند آنها نمی کند.یک وب سایت نیاز به دیده شدن دارد.هر بیزینسی با توجه به زمینه ی فعالیت خود، کلمات کلیدی مد نظر دارد.که در صورت رتبه گرفتن با آن کلمات، می تواند توسط مشتریان خود دیده شود و به مرور زمان، برند خود را جهانی کند. در فرایند سئو، فاکتورهای ابتدایی سئو سایت می بایست از همان مراحل طراحی سایت مد نظر قرار بگیرد.این مسئله مهم نیازمند زمان و کارشناس حرفه ای و متخصص در این زمینه می باشد.فرایند سئو نیاز به صبر داردچون با گذشت زمان در صورتیکه فاکتور های لازم، رعایت شود می توان به نتیجه خوبی رسید.بطوریکه در چند سال اخیر سیاست های گوگل با انتظارات بازدیدکنندگان از سایتها یکی شده.
چرا به سئو نیاز داریم؟
اگر بتوانیم بازدید کنندگان بیشتری را برای ورود هدفمند به سایت ترغیب کنیم به یقین درآمد زیادیبه دست خواهیم آورد.گوگل برای اینکه نتایج بهتری را به کاربران ارائه دهد ، معیارهایی را برای صفحات وب در نظرگرفته است برای رعایت آن نیازمند بهبود سئو هستید .به عبارت دیگر ربات های خزنده گوگل معیارهای استانداری را برای درک محتوای صفحه دارند که فقط در صورت رعایت این موارد است که می توانید به کسب جایگاه خوبی فکر کنید.خزنده ها و ربات های گوگل باید بتواند به صورت عمیق تری در سایت پیمایش کنند ،این امر با سئو درست امکان پذیر خواهد بود. سئو و بهینه سازی سایت نیازمند پشتیبانی مداوم است و نباید قطع گردد از موارد مهم در سئو که مطابق با آپدیت جدید گوگل هم هست تولید محتوای منحصر ، خاص و همچنین کاربرپسند می باشد.
تولید محتوا سئو شده در سایت
بعد از این که با اهمیت تولید محتوا آشنا شدید، باید بدانید چه نوع محتوایی را در سایت منتشر کنید؟ محتوای حرفه ای و اصولی چگونه باید نوشته شود؟ محتوای اصولی و با کیفیت چه ویژگی هایی دارد؟ در ادامه همراه ما باشید تا با روش کاربردی سئو محتوا وب سایت آشنا شوید. یک محتوای سئو شده دارای ویژگی های زیر است:
1- شناخت مخاطب
یکی از مهم ترین مواردی که کمک می کند یک محتوای خوب و سئو شده داشته باشید، این است که بدانید کاربران و مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند؟ شناخت مخاطب بهترین و مهم ترین اقدام قبل از تولید محتوا است. با استفاده از ابزار تحقیق کلمه کلیدی بررسی کنید که مخاطب شما به دنبال چه کلمات کلیدی می گردد؟ سپس پیرامون همان کلمات کلیدی شروع به تولید محتوا کنید.
2- شناخت رقبا
قبل از شما و همزمان با شما رقبای زیادی کار خود را آغاز کرده اند و پر قدرت ادامه می دهند. برای این که در این میدان رقابت، جایگاه خود را حفظ کرده یا افزایش دهید، باید حتما رقبای خود را بررسی کنید. این کار به معنای کپی کردن و حتی ایده گرفتن هم نیست. شما از طریق آنالیز کردن رقبا می توانید با نقاط ضعف و قوت آن ها آشنا شوید. علاوه بر این، با بررسی و شناخت رقبا می توانید بهترین کلمات کلیدی موثری که از آن ها استفاده کرده اند را بشناسید. برای این کار کلمات کلیدی که خودتان پیدا کرده اید را در موتور جستجو سرچ کنید. ببینید که رقبا چه کاری انجام داده اند؟ چه جایگاهی دارند؟ از چه کلماتی استفاده کرده اند؟ و … از طریق مقایسه کردن خود با رقبا و تولید محتوای با ارزش تر می توانید محتوای با ارزش تری تولید کنید.
3- کمک گرفتن از یک کارشناس تولید محتوا
اگر زمان و مهارت کافی برای تحقیق کلمه کلیدی و تولید محتوا ندارید، از یک کارشناس تولید محتوا یا سئو کار کمک بگیرید. چنین فردی با دید حرفه ای تر و با شناخت بیشتر سئو محتوا می تواند با درک بهتری یک استراتژی برای تولید محتوا به شما معرفی کند. برای این کار می توانید یک نویسنده حرفه ای استخدام کنید تا با درک دقیق تر و حرفه ای تر تولید محتوا کند.
4- بهینه سازی محتوا
اگر با رعایت نکات بالا تولید محتوا کرده باشید و اگر بدون روش های ذکر شده محتوایی نوشته باشید، بهتر است آن را آنالیز کنید. برای این کار می توانید از ابزارهای تخصصی از جمله semrush استفاده کنید. این ابزار رایگان نیست اما نسخه رایگان آن هم اطلاعات مناسبی در اختیار شما قرار دهد. آدرس URL سایت خود را وارد کنید. این ابزار محتوای سایت شما را آنالیز کرده و عملکرد شما را در موتورهای جستجو را نشان می دهد. همچنین با ارائه یک الگوی محتوای SEO می تواند به شما در تولید و ارائه یک محتوای بهینه تر و بهتر کمک کند. یکی از بهترین مزایای این ابزار برای بهینه سازی محتوا این است که یک الگو و قالب خاص به شما ارائه می کند. به گونه ای که با پیروی از آن محتوا می توانید از کلمات کلیدی در طول محتوا بهتر استفاده کنید. اصطلاحات مرتبط را در آن بگنجانید.
5- ویرایش و مرور محتوا
کار شما فقط با یک بار تولید محتوا تمام نمی شود. همواره باید محتواهایی که منتشر کرده اید مرور و با اطلاعات روز ویرایش کنید. برای انجام این کار ممکن است سالی یک بار زمان مناسبی باشد. حتی ممکن است برخی از مطالب وبلاگ سایتتان قدیمی شده باشد که حتما باید آن ها را ویرایش و آنالیز کنید.
چگونه با تولید محتوا SEO سایت را بهبود دهیم؟
به طور کلی همه پارامترهای مرتبط به SEO سایت شما به تولید محتوا وابسته است. به همین جهت با ارائه یک محتوای بهینه و خوب می توانید روند سئوی سایت را هم بهینه و متحول کنید. به روش ها و نکات زیر دقت کنید:
1- برای سایت بلاگ طراحی کنید
پر کردن صفحه اول با مطالب زیاد و مطالب طولانی به هیچ کار درستی نیست. به جای این کار یک بلاگ برای سایت طراحی کنید. با توجه به نوع محتوا، موضوع محتوا و … دسته بندی برای آن ایجاد کرده و مطالب را در بسته بندی های صحیح قرار دهید. علاوه بر این، زمانی که محتوای مورد نیاز کاربر را در بلاگ منتشر کنید، کاربر آسان تر به آن دسترسی خواهد داشت. در تولید محتوا نیز به درستی از کلمات کلیدی اصلی و فرعی و اصطلاحات مرتبط با آن استفاده کنید تا کاربر زمان جستجو کردن در گوگل شما را پیدا کند.
2- محتوا را برای کاربر بنویسید
درست که جلب نظر گوگل و رعایت پارامترهای مهم از نظر گوگل اهمیت دارد. اما صرفا کاربر تعیین می کند که محتوای شما مفید و کاربردی است یا خیر؟ برخی تصور می کنند با تولید محتوای لبریز شده از کلمات کلیدی راحت تر می توانند نظر گوگل را جلب کند. در صورتی که با این کار اصطلاحا Keyword Stuffing انجام می دهید و کاربر هم به این موضوع پی می برد. به جای این کار محتوا را به گونه ای بنویسید که به چالش و سوالات کاربر پاسخ دهید. به این صورت محتوا برای کاربر جذاب تر و مفیدتر خواهد بود. همچنین با افزایش مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت گوگل نیز به این رفتار یک امتیاز مثبت می دهد. علاوه بر این، زمانی که از تعداد زیادی کلمات کلیدی استفاده کنید، کاربر هم متوجه این موضوع خواهد شد. در نهایت سایت را ترک خواهد کرد و این یعنی افزایش نرخ پرش که یک امتیاز مثبت منفی است.
3- محتوا را تبلیغ کنید
هر چه بازدید سایت بیشتر باشد، از نظر گوگل به اعتبار سایت شما افزوده خواهد شد. به همین دلیل توصیه می شود محتوای خود را در شبکه های اجتماعی، کانال های مختلف و حتی سایت های دیگر به عنوان پست مهمان منتشر کنید. طی این نوع تبلیغ توجه داشته باشید که از کلمات و عبارات مناسب برای ترغیب کردن کاربر برای کلیک روی محتوا و خواندن کل مطالب استفاده کنید. همچنین امکان به اشتراک گذاری را برای کاربران فراهم کنید تا بتوانند در صورت نیاز یا پسندیدن آن را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند.