♦️خبرفوری؛ از فعالیت رسانهای درفضای مجازی تا حمایت از استارتاپها / چند محصول، خدمت و برند از مجموعه رسانهای خبرفوری را میشناسید؟
?خبرفوری، بزرگترین مجموعه رسانهای خصوصی کشور در فضای مجازی است که مجموعهای گسترده از شرکتها و بسترهای رسانهای را دربرمیگیرد.
خبرفوری، بزرگترین مجموعه رسانهای خصوصی مجازی کشور
این روزها رسانهها نقش مهمی در توسعه روابط انسانی دارند، که خبرفوری با مجموعهای بیش از ۱۰۰ رسانه و با مخاطبی بیش از ۱۲ میلیون در بسترهای گوناگون فضای مجازی اعم از سایت، اپلیکیشن، تلگرام، اینستاگرام، توئیتر، روبیکا، ایتا، گپ، سروش، بله، آیگپ، تویتر، فیس بوک، آپارات، یوتیوب، نماشا، تماشا، کلابهوس و… در حال فعالیت در این حوزه سخت و چالش برانگیز است.
“ابراهیم کفشدار طوسی” که در حال حاضر به عنوان رئیس هیئت مدیره این هلدینگ در حال فعالیت میباشد، به همراه “مهندس فرزانه عندلیب” مجموعه شرکتهای خبرفوری را بنیانگذاری نموده است. ایشان در سال ۱۳۹۴ همزمان با راهاندازی قابلیت کانال در تلگرام، مجموعهای از رسانهها را ایجاد و در ادامه با توسعه و سرمایهگذاری روی استارتآپهای مختلف در حوزه تبلیغات و رسانه نسبت به تاسیس شرکتهای مختلف در این زمینه اقدام نمودند.
مجموعه خبرفوری براساس میزان مخاطب و مالکیت خصوصی در حوزه فضای مجازی به عنوان بزرگترین مجموعه رسانهای خصوصی در فضای مجازی ایران فعال است. خاستگاه این مجموعه کلانشهر مشهد بوده، اما با راه اندازی دفتر تهران فعالیت خود را در پایتخت نیز به شکلی جدیتر ادامه داده است. همچنین این مجموعه به جهت دارا بودن رسانههای مختلف استانی در سایر استانهای کشور نیز نمایندگی رسانهای و تبلیغاتی دارد.
پس از توسعه رسانههای خبرفوری در تمام استانهای کشور و اخذ ۸ مجوز رسانهای از وزارت ارشاد برای پایگاه های اطلاع رسانی خود، خبرفوری به سراغ حوزه بین المللی رفته و در سایت خود به پوشش چهار زبان انگلیسی، عربی، اردو و فارسی تحت برند این شرکت پرداخت و با توسعه رسانههای خود در بستر شبکههای اجتماعی برای کشورهای افغانستان و عراق کار خود را ادامه داده است.
شعار مجموعه خبرفوری ” خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی” است که در تمام بخشها و شرکتهای این سازمان به منظور بهره بردن از ایدههای خلاقانه برای تولید یک محصول یا خدمت نوآورانه در حوزههای اقتصاد، رسانه، تبلیغات، فناوری برای خلق یک کارآفرینی جدید میدرخشد.
محور محتوای رسانههای خبرفوری “انتشار اخبار مفید برای مردم و پیگیری مطالبات مردمی از همه سازمانها و دستگاهها با نگاه سازنده در جهت بهبود عملکرد آنان با دید جهانی” است.
این مجموعه در راستای ترویج روحیه کارآفرینی و همچنین با توسعه کمی و کیفی فعالیتهای خود توانسته در حال حاضر برای بیش از ۲۱۰ خانواده به صورت مستقیم و برای بیش از ۱۶۰۰ خانواده به صورت غیر مستقیم اشتغال و درآمد پایدار ایجاد نماید.
توجه مدیران این مجموعه به افزایش دانش و مهارت پرسنل خود موجب شد مرکزی آموزشی در این مجموعه ایجاد شود تا زمینهساز ایجاد دانشگاهی تخصصی در زمینه آموزشهای مختلف و ارتقاء دانش عمومی گردد. همچنین توجه این مجموعه به جوانگرایی باعث شده تا علاوه بر جذب افراد متخصص، میانگین سنی پرسنل آن تنها ۲۷ سال باشد.
مجموعه خبرفوری از اواسط سال ۱۳۹۵ تا اواخر سال ۱۳۹۶ پرمخاطبترین کانال خبری تلگرام بود، که نه تنها بیشترین مخاطب تلگرام در ایران را دارا بوده بلکه دارای بیشترین مخاطب تلگرام در جهان نیز بوده است و حال با داشتن بیش از ۱۲ میلیون مخاطب مستقیم در بسترهای رسانهای خود و دسترسی تبلیغاتی به بیش از ۲۶ میلیون مخاطب تجمیعی بزرگترین مجموعه رسانهای تبلیغاتی کشور به حساب میآید.
با توجه به حساسیت، دقت و تخصص در شبکه تولید محتوا و پیچیدگی و سرعت توزیع محتوا در تمام بسترهای رسانهای این مجموعه، خبرفوری با راهنمایی مشاوران با تجربه خود توانسته مجوز #صنایع_خلاق را از معاونت علمی ریاست جمهوری اخذ نماید.
یکی دیگر از دستاوردهای مهم مجموعه خبرفوری طراحی، تولید و فعال کردن یک پلتفرم هوشمند تبلیغاتی برای توسعه امور تبلیغاتی خود در بستر وب، اپلیکیشن و رباتهاست که خدمات گستردهای برای تبلیغات در تلگرام، اینستاگرام، سایتها، اپلیکیشنها و محتوای ویدیوی دارد که پس از چندین سال توسعه دادن آن در یکی از شرکتهای خود با افتخار، از معاونت علمی ریاست جمهوری، مجوز #دانش_بنیان با گریدA اخذ کند.
این مجموعه با کسب مجوز راهاندازی #شتاب_دهنده مدیارایز (انگلیسی؛ Media Rise) از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توانسته کسب و کارهای نوپا مجازی و استارتآپهای زیادی را مورد حمایت خود قرار دهد و در حوزه ساختارهای محتوایی و حمایت از رسانهها نیز به عنوان یکی از فعالترین شتابدهندهها، مکررا از سوی مسئولین مختلف مورد تقدیر قرار گیرد.
هم اکنون مجموعه خبرفوری با اخذ گواهینامههای استاندارهای مدیریتی (ISO) و ثبت چندین مجوز موسسه فرهنگی چند منظوره و تک منظوره و همچنین موسسات نشر دیجیتال به ارتقا کمی و کیفی فعالیتهای خود در بخشهای مختلف پرداخته است.
شبکه محتوایی مجموعه #خبرفوری
کانال خبرفوری با بیش از ۲.۴۰۰.۰۰۰ مخاطب در تلگرام، ۸۰۰.۰۰۰ عضو در روبیکا، ۸۰۰.۰۰۰ در اینستاگرام و ۵۰۰.۰۰۰ عضو در سروش و… در مجموع رسانههای کشوری و استانی با بیش از ۱۲ میلیون مخاطب به عنوان بزرگترین رسانه خصوصی و رسمی کشور در حال فعالیت میباشد.
این مجموعهها با در اختیار داشتن تیمهای حرفهای در دو حوزهی تولید و توزیع محتوا مخاطبین خود را از محتوای مناسب و باکیفیت بهرهمند میسازد.
تیم تولید محتوای خبرفوری با حضور در تهران، مشهد و سایر مراکز استانهای کشور توانسته اخبار لحظهای از سراسر کشور را تولید و در فرمتهای متنوع ویدیویی، صوتی، تصویری، پادکست، ویدیوکست، متنی و… در رسانههای خود منتشر کند.
اخبار در خبرفوری در سبکهای نوین خبری و با سرعت بالا به چندین زبان زنده دنیا بصورت چندرسانهای در فرمتهای متنوع خبری تولید میشود که بصورت حضوری، تلفنی و یا در استودیوهای صوت و تصویر این مجموعه ضبط و تدوین میشود.
در بخش توزیع اخبار این مجموعه با رصد بیش از ۱۰۰منبع معتبر و رسمی رسانهای به انتخاب مهمترین اخبار و انتشار فوری و وسیع آن در رسانههای خود میپردازد و همچنین با تولید محتوای خبری و چندرسانهای متنوع در بروزترین قالبهای رسانه سعی بر آن دارد سطح توقع مخاطبین خود را بالا برده تا بتواند در توسعه و رشد رسانههای دیجیتال شتابی مضاعف پدید آورد.
تاثیرگذاری یکی از مهمترین مولفههای رسانههاست که خبرفوری توانسته به عنوان اولین رسانه خصوصی مجازی تاثیرگذاری زیادی در میان عموم مردم و حتی مسئولان کشور داشته باشد؛ به طوری که در حال حاضر بسیاری از مسئولان کشور نیز مخاطب خبرفوری هستند و آن را به عنوان مرجع خبری بیطرف میشناسند.
پایگاه خبری #سرناخبر یکی دیگر از رسانههای مجموعه خبرفوری میباشد، که با مدیرمسئولی “مریم محمدپور” در زمینهی تولید محتوای فرهنگی و هنری و پوشش اخبار و مصاحبه هنرمندان فعال است و از برندهای شناخته شده این حوزه به شمار میآید.
سایت #خطرفوری با مدیرمسئولی “امیدملایی” نیز به عنوان یک پایگاه خبری در حوزه اخبار حادثهای در حال فعالیت میباشد. این رسانه در بستر شبکههای اجتماعی با برند #حادثهنیوز فعالیت خود را آغاز کرده و مشغول فعالیت و توسعه جدی خود است.
بجز ۳۰ رسانه استانی که مخصوص مرکز هر استان در خبرفوری فعال هستند، رسانههای موضوعی کشوری با هدف تغذیه مخاطب از موضوعات دیگر هم در این بخش فعال هستند که از رسانههای شاخص آنها میتوان به موضوعات رسانهای حوزه اقتصادی، سرگرمی، فناوری، هنری، ورزشی و… نام برد.
سایتهای خبری #جایگاه_ویژه با مدیر مسئولی “جوادطاریبخش”، سایت #خبرفردا با مدیرمسئولی “دکتر “احسانکفشدار”، سایت #تیترتجارت با مدیرمسئولی “ابوالفضل شادی” و سایت #موسیقا که در اختیار شرکت است، همگی از رسانههای زیر مجموعه این مجموعه به شمار می آیند.
سیاست ما این است که به عنوان یک مجموعه رسانهای که از دل مردم برخواسته است، همیشه فقط برای مردم تولید کند و برای محتوای باکیفیت، انرژی بخش و مفید از هیچ تلاشی کوتاهی نکند.
مسئولیت نظارت و کیفیت محتوای مجموع رسانههای مجموعه توسط “دکتر سید ناصر نعمتی” به عنوان سردبیر ارشد مدیریت میشود. مسئولیت مدیر مسئولی خبرفوری به عنوان رسانه اصلی این مجموعه نیز بر عهده “دکتر فاطمه محمدزاده” میباشد. “ابراهیم طوسی” نیز به عنوان صاحب امتیاز مسئولیت مدیریت و توسعه این رسانهها را بر عهده دارد.
چند کمپین خبری بزرگ خبرفوری:
▫️کمپین “سیل مهربانی” برای کمک به سیلزدگان
▪️کمپین “مدافعان سلامت” برای پزشکان عزیز در مقابله با کرونا
▫️کمپین “استعفای شجاعانه” برای استعفای مسئولین بازنشسته
▪️کمپین “ایران بدون ربا” برای مقابله با ربای بانکی
▫️کمپین “فرزندت کجاست” برای فرزندان مسئولین
▪️کمپین “انتقام سخت” برای انتقام حاج قاسم سلیمانی
▫️کمپین “سقوط دلار” برای کاهش قیمت دلار
بعضی از این کمپینها توسط مجموعه خبرفوری راهاندازی شده است و برخی از آنها از طریق رسانههای این هلدینگ وایرال شده است.
شتاب دهنده #مدیارایز:
از راهاندازی شتابدهنده مدیا رایز (انگلیسی Media Rise) در هلدینگ خبرفوری زمان زیادی نمیگذرد اما در همین مدت کوتاه اقدامات جذابی برای توسعه استارتآپها صورت گرفته است.
استارتآپهای زیرمجموعه مدیا رایز:
موسسه آیندهپژوهی #جبرئیل:
موسسه آیندهپژوهی جبرئیل با هدف پژوهش و تعمیق تولید محتوا و برنامهریزی بلند مدت در حوزه تولید علم و حوزههای تخصصی رسانه و فناوری فعالیت میکند.
این موسسه که در حوزه آموزشهای مجازی و توسعه علمی اقدامات گستردهای انجام داده است تلاش دارد مجوزهای لازم را جهت ثبت دانشگاهی تخصصی برای این مجموعه رسانهای اخذ و آن را احداث نماید.
در این تیم دو کسب و کار کوچک هم در حال فعالیت هستند که یکی به نام سمینارفوری و یکی هم برنامه فیلتر شکن در حال توسعه است.
#سمینارفوری:
سمینار فوری به آدرس seminarfori.ir یک استارتاپ با محور برپایی کلاسهای آنلاین در بستر فضای مجازی است که با پدیدار شدن کرونا در جهان اهمیت بیشتری پیدا کرد.
این استارتآپ در ادامهی فعالیتهای مرکز آموزش راهاندازی شد تا علاوه بر برطرفسازی نیازهای آموزشی پرسنل مجموعه، نیازهای جامعه در این خصوص را نیز مرتفع سازد.
برنامه تلویزیونی #فیلترشکن:
در راستای تولیدات فناورانه مجموعه خبرفوری و ضرورت تولید محتوا در قالب برنامههای تلویزیونی با کیفیت برای مخاطبان حرفهای و متخصص حوزه فناوری و رسانه، برنامهای تلویزیونی به نام فیلترشکن را ایجاد نموده است.