اصول تبلیغات اینترنتی امروزه آموزش با شیوه های نوینی ارائه میشود و یکی از این شیوه ها آموزش مجازی میباشد که از جهات مختلفی همچون صرفه جویی در زمان و مکان به صرفه میباشد. نخستین گام در راستای آموزش مجازی را میتوان فرهنگ سازی ،ایجاد اعتماد و باور مردم نسبت به کیفیت بالای آموزش و مدرک آن عنوان کرد. این مرکز با بیش از ۱۰۰ مدرس و اعضای هیئت علمی دانشگاه قرارداد همکاری در جهت تدوین محتوا اعم از جزوات درسی ، امکانات مولتی مدیا و همچنین ضبط فیلم های آموزشی نموده است . در حال حاضر مرکز پارس با اخذ مجوزهای لازم اقدام به آماده سازی بیش از 4۰۰ دوره ی آموزشی در شاخه های مختلف علمی نموده است. یکی از این دوره ها ، دوره آموزشی تبلیغات اینترنتی یک دوره آموزشی بسیار کاربردی و علمی زیر گروه شاخه پرمخاطب در مرکز آموزش مجازی پارس می باشد.
تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد،در تعریفی دیگر، تبلیغات اینترنتی را اینگونه تعریف نمودهاند: نمایش دادن نامها وعلائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتهای (پایگاههای) پربیننده اینترنت، به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغات کمک نماید (سایت صدا و سیما ۲۰۰۲). در فرایند تهیه و اجرای تبلیغات اینترنتی، شرکتهای تبلیغاتی، ناشران اینترنتی۱، تبلیغدهندگان۲ (سازمانها و شرکتهای تولیدی و خدماتی) درگیرند.
تبلیغات اینترنتی برای اولین بار و بصورت بنر در ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ و در سایت هات وایر نمایش داده شد. زمانی که هات وایر متوجه شد که برای تبلیغات میبایست فضای محدودی را در نظر گرفت، بنرهای تبلیغاتی بوجود آمدند. در آن زمان ۱۴ طراح تبلیغاتی مبلغی معادل ۳۰،۰۰۰ دلار برای نمایش ۱۲ هفتهای تبلیغات خود پرداختند (کای و مداف ۱۹۹۹). در سال ۱۹۹۵ وب بعنوان رسانهای عمومی پذیرفته شد. شرکت سان میکروسیستم۴ در این سال زبان جاوا را به عموم عرضه کرد. در سال ۱۹۹۶ الدزموبیل۵ اولین اتاق گفتگوی تجاری را راه اندازی نمود. در جدول ۱ به برخی از اتفاقات مهم صنعت تبلیغات اینترنتی اشاره شدهاست.
روند تبلیغات اینترنتی در دنیا تبلیغات اینترنتی از زمان پیدایش (سال ۱۹۹۴) تا سال ۲۰۰۷ شاهد رشد بسیار زیادی بودهاست. بطوریکه حجم درآمد تبلیغات اینترنتی از رقم ۲۶۷ میلیون دلار در سال ۱۹۹۶ به رقم ۱۳۰۸۷ میلیون دلار در سال ۲۰۰۷ رسیدهاست. ولی در بین سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ این صنعت شاهد رشد منفی بودهاست. روند رشد در سال ۲۰۰۳ تغییر جهت داده و دوباره شاهد رشد مثبتی در این صنعت میباشیم. تبلیغات اینترنتی در ایران سیار پیش آمده که مدیران شرکتها در مورد موفقیت تبلیغات اینترنتی در ایران(به دلیل کند بودن روند IT نسبت به سایر کشورهای دنیا) اظهار شک و تردید کردهاند و بازخورد این صنعت تبلیغاتی را قابل مقایسه با آنچه در سایر کشورهای دنیا وجود دارد نمیدانند. اگر مدل روند ورود تکنولوژی در ایران را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که نتایج دقیقا همانند سایر کشورهاست اما با اندکی تاخیر. به عبارت دیگر تلویزیون هم در ایران همانند سایر کشورها محبوب شد اما با تاخیر. برای اینترنت هم این وضع اتفاق افتادهاست. لذا میتوان گفت، تبلیغات اینترنتی هم به زودی جای پای خود را خواهد یافت و وارد بودجه تبلیغاتی شرکتها خواهد شد. به زودی شاهد این خواهیم بود که مدیران دیگر نخواهند پرسید که آیا تبلیغات اینترنتی موثر است یا نه. باوجود آنکه اینترنت و فرهنگ و نیازهای وابسته به آن در ایران دیرتر از سایر کشورها وارد شده ولی به دلیل جوان بودن جامعه ایرانی با گامهای بسیار سریع تری در حال پیشرفت میباشد.
اگر میخوای فرق بازاریابی و تبلیغات رو بدونی اینجا بیا
مزایای استفاده از تبلیغات اینترنتی در ادمه به بررسی ویژگی و برتری های تبلیغات اینترنتی خواهیم پرداخت . بازار گسترده تبلیغات اینترنتی هیچ گونه محدودیت فیزیکی و جغرافیایی ندارند است. در انواع سنتی تبلیغات ، فعالیت های تبلیغاتی به محدوده جغرافیایی خاصی محدود می شد و به ازای افزایش این محدوده هزینه ای سنگین و غیر معقولی به سازمان ها و شرکت ها تحمیل می شد . قابلیت ردگیری بیننده در انواع سنتی تبلیغات ارزیابی تعداد نفراتی که روزانه از فایل تبلغاتی مورد نظر بازدید می کنند تقریباً غیرممکن است. اما در تبلیغات اینترنتی تعیین دقیق تعداد بازدید کننده ها قابل پیگیری است . مخاطب یابی هدفمند شما می توانید محصولات خود را به صورت متمرکز برای مخاطبان خاص به نمایش بگذارید. سایت های متفاوت هریک مخاطبین مخصوص به خود را داشته و گروه سنی کاربران آن ها قابل پیش بینی است ، برای مثال اکثرمخاطبین سایت هایی که به منظور معرفی و فروش لوازم بهداشتی و آرایشی بهداشتی طراحی شده اند خانم ها هستند . کاربران میتوانید با شناسایی طیف مخاطبان، تبلیغات خود را در سایت های مناسب قرار داده و از تبلیغات هدفمند و موثرتری برخوردار شوند . این امرمنجر به افزایش کیفیت طرح های تبلیغاتی شده و همچنین باعث می شود از تبلیغات شما نتایج ملموس تری به همراه داشته باشند .