ویژگی های تبلیغات موثر
از دیدگاه مشتریان، شرکت ما توانسته است در اجرای تبلیغات، موثر عمل کند بنابراین به خوبی راههای تبلیغات موثر را میدانیم. تبلیغات موثر در فروش 10 ویژگی دارد که آنها را در ادامه بیان میکنیم:
- تبلیغات موثر ترویجی هستند. ترویجی به نوعی بازاریابی مستقیم، بازاریابی از طریق ایمیل و شبکههای مجازی و … است اما تفاوت آن با سایر روشهای بازاریابی در ارائه اعتبار در ازای خرید کالا جهت ایجاد انگیزه به مشتریان است.
- تبلیغات موثر برای جذب مشتری قانع کننده هستند.
- روشهای تبلیغات موثر بیانگر قسمتی از استراتژی کلی شرکت یا سازمان شما است.
- تبلیغات موثر هدفمند هستند.
- تبلیغات موثر در فروش به نوعی سرمایه گذاری است.
- تبلیغات موثر در کسب و کار نوآورانه هستند.
- اگر از ما بپرسید کدام عامل در تبلیغات موثر است؟ پاسخ ما خلاقیت است. تبلیغات موثر خلاقانه هستند.
- راهکارهای تبلیغات موثر همیشه با شرایط سازگار است.
- تبلیغات موثر شخصی سازی شده هستند.
- روشهای تبلیغات موثر اخلاق مدار هستند.
تبلیغات موثر برای جذب مشتری
همان طور که ملاحظه کردید، راهکارهای تبلیغات موثر بسیار ساده هستند. با ما همراه باشید تا تا با ویژگیهای تبلیغات موثر در جذب مشتری بیشتر آشنا شوید.
1. تبلیغات موثر ترویجی هستند.
تبلیغ در هسته اصلی خود، نوعی برقراری ارتباط با مشتریان است که هدف آن معرفی و تبلیغ یک کالا یا خدمات و تشویق مخاطبین به خرید میباشد. ذاتاً تبلیغات موثر و خوب به صورت ترویجی و مستقیم است.
اگر چه برخی ممکن است از تبلیغات به عنوان “شعار” یاد کنند، اما این دو در واقع دو مفهوم جداگانه هستند که باید از یکدیگر تفکیک شوند. شعارها به دنبال تأثیرگذاری بر ایدئولوژی و طرز تفکر مردم هستند در حالی که تبلیغات بر تأثیرگذاری در عادات خرید متمرکز میشوند. یک تبلیغ موثر و خوب ماهیتی ترویجی دارد.
2. برای جذب مشتری قانع کننده هستند.
برای دستیابی به هدف اصلی خود (افزایش فروش یک محصول یا خدمات خاص)، تبلیغات باید مصرف کنندگان را متقاعد کند که محصول یا خدمات آنها بهتر از سایر محصولات مشابه موجود در بازار است. تبلیغاتی که قانع کننده باشد به مشتریان اطمینان میدهد که محصول مورد نظر نیاز آنها را برطرف و زندگی مصرف کننده را بهبود میبخشد.
تبلیغات باید جنبههای متفاوتی را هدف قرار دهد: توجه به احساسات مصرف کنندگان، جلب اعتماد مشتریان با استدلالهای مقتدرانه یا استفاده از دلایل منطقی برای توجیه خرید محصول. شکی نیست داستانهایی که در دوره مدرسه آموخته اید را هنوز به خاطر میاورید. تصمیم کبری، پترس فداکار و… تبلیغات موثر مانند آنها عمل میکند. موثر، فراموش نشدنی و دارای قابلیت تبدیل به نوستالژی.
در این مقاله قصد داریم چند روش موثر تبلیغ محصولات فروشگاه یا خدماتی که از طریق وب سایت ارائه میشوند را معرفی کنیم و امیدواریم که با مطالعه این مقاله بتوانید شیوههای موثری را برای تبلیغ محصولاتتان انتخاب و دنبال کنید.
1: هدایای تبلیغاتی
افرادی که در تلاش هستند تا روش های موثر تبلیغ محصولاتشان را به کارگیری کنند، قطعا به ارائه هدایای تبلیغاتی فکر خواهند کرد. افراد زیادی در گوگل به دنبال هدایای تبلیغاتی هستند و به همین دلیل میتوان این روش را از موثرترین روشهای جذب مخاطب به حساب آورد. راستی، پیشنهاد میکنیم مقالۀ «معجزۀ هدایای تبلیغاتی در افزایش فروش» را مطالعه کنید.
شما میتوانید از روش هدایای تبلیغاتی با هدف قرار دادن صنایع، نوع شخص و حتی روزهای خاص استفاده کنید؛ این کار میتواند ترافیک بسیار خوبی را به سمت سایت شما هدایت کند. به عنوان مثال، شما میتوانید برای تبلیغ و فروش قهوه از یک لیوان به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده کنید.
2: تبلیغ محصولات از طریق ایمیل(ایمیل مارکتینگ)
یکی از کانالهای موثر در زمینه دستیابی به مشتریهای جدید، ایمیل است؛ بازاریابی از طریق ایمیل را میتوان برخلاف روشهایی همانند جستجوی مشتری، بدون کوچکترین وقفهای آغاز کرد و همین مسئله از مزیتهای اصلی استفاده از ایمیل مارکتینگ در تبلیغ فروشگاه است.
بد نیست بدانید که شما نیازی به نوشتن مداوم تبلیغات و ارسال آنها از طریق ایمیل ندارید، در حقیقت مجموعه ایمیلهای زیادی برای افزایش کسب درآمد شما طراحی شدهاند که فقط کافیست متن موردنظر را یکبار وارد کرده تا به صورت خودکار برای کلیه آدرسها، ارسال شود. گزینههای زیادی برای ایمیل مارکتینگ وجود دارد که عبارتند از:
- ارسال ایمیل به مشترکین جدید و ارائه انگیزه جهت خرید محصولات.
- ارسال ایمیل به مشتریان جدید پس از خرید محصولات فروشگاه شما که باعث میشود از این کار لذت ببرند.
- فرستادن ایمیل به بازدیدکنندگانی که سبد خریدشان را رها کردهاند؛ به آنها یادآوری کنید که خریدشان را به اتمام برسانند.
بازاریابی از طریق ایمیل باعث میشود تا کاربران بتوانند به شما اعتماد کرده و محصولاتتان را خریداری کنند. هنگام دریافت ایمیل از کاربران، حتما ذکر کنید که آدرس نزد شما محفوظ خواهد ماند و بدین ترتیب اعتماد آنها را به خود جلب خواهید کرد؛ بد نیست بدانید که حفظ اعتماد به مراتب مهمتر از به دست آوردن آن خواهد بود.
3: بازاریابی وابسته
در صورتی که شما برای فروش محصولات در تلاش هستید و از طرفی منابع مالی کافی جهت استخدام بازاریاب یا فروشنده هم در اختیار ندارید، باید از بازاریابی وابسته استفاده کنید؛ بازاریابی وابسته میتواند باعث تلاش سایر افراد جهت فروش محصولات شما و کسب درآمد از طریق کمیسیون یا حق فروش شود. پرداخت پول در ازای فروش محصولاتتان را میتوان تنها کار شما در بازاریابی وابسته یا رابطهای عنوان کرد.
به طور معمول در بازاریابی وابسته، صاحبان کسب و کار اقدام به ایجاد یک URL اختصاصی برای کاربرانی خواهند کرد که قصد تبلیغ محصولات را دارند؛ آنها میتوانند با استفاده از لینک اختصاصی که در اختیارشان قرار گرفته است، به منظور تبلیغ محصولات در شبکههای اجتماعی، وبلاگها یا حتی در ویدیوهای یوتیوب استفاده کنند. یکی دیگر از مزایای لینکهای اختصاصی را میتوان قابلیت رهگیری فعالیت بازاریابها عنوان کرد؛ شما میتوانید فعالیت کاربران را بررسی کرده و برای کسانی که با جدیت در حال تبلیغ محصولات هستند، پاداش در نظر بگیرید.
بهتر است بدانید که برگزاری دورههای آموزشی بازاریابی هم میتواند برای بازاریابها مفید باشد؛ بازاریابهای رابطهای در حال تلاش برای تبلیغ و فروش محصولات شما هستند و در صورتی که روش صحیح بازاریابی را ندانند، قطعا نمیتوانند موفقیتهای زیادی به دست آورند و حتی امکان شکست هم وجود دارد، بنابراین نتیجه برگزاری هر نوع آموزشی به طور مستقیم با میزان فروش و افزایش درآمد شما مرتبط است.
4: معرفی کسب و کار در خبرگزاریها
تبلیغ کسب و کار را میتوان یکی از روش های موثر در افزایش میزان فروش و کسب مشتریان جدید عنوان کرد، در حقیقت این امکان برای افراد جامعه فراهم میشود تا محصولات شما را بیشتر و بهتر بشناسند، البته کار آسانی نخواهد بود.
یکی از بهترین روشها برای قرار دادن تبلیغات را میتوان از طریق وبلاگنویسان عنوان کرد. در صورتی که به دنبال نتایج خوب برای کارتان هستید، بهتر است وبلاگنویسان مرتبط با حرفه، محصولات و حتی رسانههای موثر و بانفوذ در شبکه های اجتماعی را هدف قرار دهید و با آنها ارتباط برقرار کنید.
5: راهاندازی پخش زنده در Periscope
با این که پریسکوپ(Periscope) یک پلتفرم جدید اجتماعی است، اما قابلیتهای زیادی در زمینه بازاریابی دارد؛ در حال حاضر کسب و کارهای زیادی سعی دارند فعالیت و محصولاتشان را از این طریق و به صورت زنده معرفی کنند.
روشهای زیادی برای تبلیغ محصولات در پلتفرم اجتماعی پریسکوپ وجود دارد؛ شما میتوانید از این برنامه برای ارائه نسخه نمایشی محصولات، پاسخگویی به سوالات و حتی دعوت از مشتریان و نشان دادن قابلیتهای محصولاتتان استفاده کنید.
6: استفاده از شبکه اجتماعی Pinterest
یکی از شبکه های اجتماعی که به منظور خرید و فروش آنلاین محصولات مورد استفاده قرار میگیرد، Pinterest نام دارد. اینطور که پیداست، 93 درصد کاربران شبکه اجتماعی Pinterest اعلام کردهاند که بر روی خرید کالا متمرکز هستند؛ این مسئله باعث شده است برنامه Pinterest به عنوان یک پلتفرم عالی جهت تبلیغ محصولات شناخته شود، علیالخصوص محصولاتی که دارای طراحی خوب و تصاویر قابل قبولی هستند.
صاحبان کسب و کار میتوانند تبلیغ ویدیویی خود را با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و زمانهای خاصی که کاربران بیشتری آنلاین هستند، بهینهسازی و ارسال کنند؛ این گروه از افراد میتوانند به منظور رسیدن به درآمد بیشتر، مسابقاتی را هم برگزار کنند؛ در ادامه به بحث برگزاری مسابقات به عنوان یکی از روش های تبلیغ محصولات خواهیم پرداخت.